גל ההתייקרות: מחיר הלחם צפוי לעלות בכ- 20%

איתי גדסי וצבי טסלר No Comments on גל ההתייקרות: מחיר הלחם צפוי לעלות בכ- 20%

גל ההתייקרויות בסל המזון בישראל נמשך: ועדת המחירים תחליט לעדכן כלפי מעלה את מחירי הלחם המפוקח בשל העלייה בתשומות הייצור, מחירו צפוי לעלות החל מיום א' הקרוב בכ-20% | דרעי: "מסיחים את דעתנו עם התנפלות המונית לתמונה עם הנשיא ביידן – ומכריזים בשקט שיעלו לנו את מחירי הלחם. בקרוב נתקן"

צילום: Nati Shohat/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחירי הלחם ימשיכו להיות מפוקחים לאחר ששרת הכלכלה והתעשייה לא אישרה את הסרת הפיקוח, אולם לנוכח הצפי כי ועדת המחירים תחליט לעדכן כלפי מעלה את מחירי הלחם המפוקח בשל העלייה בתשומות הייצור, מחירו צפוי לעלות החל מיום א' הקרוב בכ-20%.

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי: ״ככל שיוזלו מחירי חומרי הגלם, יופחת גם מחירו של הלחם. נמשיך לפעול לפתיחת ערוצי אספקה נוספים של חיטה אשר יגדילו את ההיצע ובכך תתאפשר הוזלת העלויות. למרות שלא אישרתי את הסרת הפיקוח על הלחם, ועדת המחירים צפויה להחליט במסגרת הסמכות המוקנית לה בחוק, להעלות את מחירו עקב התייקרות התשומות בארץ ובעולם. הלחם המפוקח הוא מוצר צריכה בסיסי שמהווה במשפחות רבות מרכיב תזונה משמעותי ולפיכך עליו להיות נגיש בכל בית".

"אני קוראת לקמעונאים לבחון העלאה חלקית במחירי הלחם המפוקח כדי לגלות התחשבות בצרכנים. במקביל, הנחיתי את אנשי המקצוע במשרד להמשיך ולעקוב אחר מחירי החיטה והקמח בעולם. ככל שיוזלו מחירי חומרי הגלם, אדרוש מוועדת המחירים להפחית את מחירו של הלחם המפוקח, בהתאם למנגנון על פיו פעלה בבקשה להעלות את המחיר״ אמרה שרת הכלכלה.

יו״ר ש״ס אריה דרעי הגיב וכתב: ״בזמן שהם מסיחים את דעתנו עם התנפלות המונית לתמונה עם הנשיא ביידן – הם מכריזים בשקט שיעלו לנו את מחירי הלחם. היום יותר מתמיד הוכח – השבע לעולם לא יבין את הרעב. ‏בקרוב נשוב ונתקן את כל הנזקים שעשיתם״.



0 תגובות